Rozwijaj biznes bez wychodzenia z domu

14.06.2018

E-commerce w Polsce

Sklepy internetowe to już od wielu lat bardzo dobrze funkcjonująca gałąź handlu. Zakupy w internecie są coraz bardziej popularne. W 2017 roku aż 54% internautów robiło zakupy w sieci. Online kupujemy ubrania, prezenty, kosmetyki. Korzystamy też z usług tj. wywoływanie zdjęć, tworzenie rękodzieła na zamówienie. W naprawdę wielu branżach istnieją nisze, które wciąż możemy rozwijać poprzez stworzenie odpowiedniej usługi internetowej. Działalność online jest świetnym pomysłem na wystartowanie z biznesem, ponieważ rezygnacja z ogromnych, generowanych przez lokal kosztów pozwala na bardziej bezpieczną inwestycję w biznes i poświęcenie zaoszczędzonych środków na promocję naszej działalności. Klient też ma z tego wiele korzyści! Badania wskazują, że kupującym zależy na całodobowej dostępności, wygodzie i niższej cenie. Wszystko mogą znaleźć w zakupach online.

Pomysł na sprzedaż

W każdym biznesie przydaje się kreatywne podejście. Komunikując oferty specjalne i promocje, zwróć uwagę, jak to zrobić w najbardziej oryginalny sposób. Nie bój się poczucia humoru i stosowania nieszablonowych rozwiązań. Poszukaj firm, z którymi możesz współpracować, np. jeśli zajmujesz się zdrową żywnością, być może znajdziesz trenera personalnego lub dietetyka, który mógłby przetestować Twoje produkty i stworzyć autorski zestaw produktów lub oryginalny przepis.

Nowoczesne podejście

Odpowiadając na potrzeby Klientów oraz korzystając z nowoczesnych możliwości, coraz więcej właścicieli sklepów skupia się na sprzedaży internetowej. Wielu przedsiębiorców uzupełnia swoją ofertę o sprzedaż online, a nawet rezygnuje na jej rzecz ze sprzedaży stacjonarnej.

Na pierwszy plan wybija się trend mobile, który sprawił, że już niemal połowa Klientów robi zakupy internetowe za pośrednictwem telefonu (47%). Dlatego tak ważna jest wygodna i responsywna strona www sklepu. Aż 57% badanych osób stwierdza, że źle wykonana strona mobilna zniechęca ich do korzystania z usług firmy.

Niezwykle istotnym elementem jest wygoda naszego Klienta. Ważne jest, żeby sklep internetowy zapewniał sprawną i szybką metodę płatności, dzięki której zakupy będą łatwe. Równie znaczący jest rodzaj i czas dostawy. Komfortowy sposób złożenia zamówienia oraz niskie koszty dostawy to kolejne elementy, które skutecznie zachęcają Klientów do zakupów online.

Firmy oferujące usługi internetowe wzbogacają swoją ofertę o rozwiązania niezbędne dla wygodnego zarządzania sklepem internetowym. Właściciel może wykupić oryginalną wersję strony, a także skorzystać z gotowego szablonu. Agencje i studia graficzne proponują pełną obsługę projektu i identyfikacji wizualnej sklepu.
Wygodną alternatywą dla tradycyjnej strony jest skorzystanie z usług, które pozwalają na zbudowanie oferty sklepu na istniejącym serwisie. Takie możliwości dają m.in. allegro oraz Facebook.

Promocja sklepu internetowego

Twoi Klienci już od dawna są w internecie i to tutaj będą szukać potrzebnej usługi. Jak tylko stworzysz wymarzoną stronę internetową dla swojego sklepu, musisz zadbać o jej aktualizacje i odpowiednie pozycjonowanie. Dbając o skuteczną promocję, warto zwrócić się do specjalistów, którzy najlepiej wykorzystają dostępny budżet. Pamiętaj, że docelowo możesz też użyć reklam AdWords (kampania w wyszukiwarce Google), które w bardzo krótkim czasie ściągną Klientów do Twojego sklepu. Jeśli jednak zależy Ci na długotrwałych efektach, zaangażuj się w skuteczne pozycjonowanie.
Sklep internetowy to świetny pomysł na dobrze prosperujący biznes. Przeanalizuj trendy i skorzystaj z dostępnych na rynku możliwości. Dodaj do tego kilka działań promocyjnych i… rozwijaj firmę online!
Powrót
<
>
Telefon

71 77 37 077

E-mail

INFO@RZF.PL