Rzetelna Firma czyli jaka?

16.10.2018

Rzetelność w czasach konkurencji

Systematyczny wzrost liczby przedsiębiorców  w Polsce, spowodował znaczne zmiany w sposobie podejścia do budowania szeroko pojętego wizerunku. Jak podaje PARP, szczególnie dynamicznie rozwija się mikroprzedsiębiorczość – analiza danych dotyczących tej grupy firm w latach 2009-2016 pokazuje, że w 2016 r. ich liczba była wyższa o 21% w porównaniu z rokiem 2009. Oznacza to,
że prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą lub właściciele firm z sektora MŚP, muszą liczyć się z ogromną konkurencją a co za tym idzie, zdecydowanie bardziej dbać o to, jak postrzegana jest ich działalność. A konkurować można na wielu polach. Zaczynając od dbania o najwyższą jakość produktów/usług, unikalność oferty, umiejętność dopasowywania produktów do potrzeb konsumentów, aż po warunki płatności, formę reklamy i na kreowaniu wizerunku kończąc.
W obecnej sytuacji gospodarczej, bardzo duże znaczenie ma mądre i konsekwentne realizowanie strategii promocyjnej, która w dłuższej perspektywie ma przełożyć się na zaufanie Klientów/kontrahentów a tym samym zapewnić firmie odpowiednie przychody. Właściciele, managerowie odpowiedzialni za jej tworzenie, coraz większą wagę przywiązują do dobierana takich narzędzi, dzięki którym nie tylko będą mogli ten wizerunek budować czy też wzmacniać, ale także kształtować go w przejrzysty i zgodny z kierunkami rozwoju firmy, sposób. Skoro już o narzędziach mowa…

Certyfikat –tak! Ale jaki?

Na rynku roi się od podmiotów, które w zamian za odpowiednią opłatę wyposażą przedsiębiorcę
w przyciągający uwagę znaczek – godnej zaufania, innowacyjnej, przyjaznej środowisku (wstaw dowolne). Cała trudność polega na tym, żeby wybrać taki, który rzeczony certyfikat przyznaje w sposób nie budzący wątpliwości. Jest to o tyle ważne, że celem każdego certyfikowanego podmiotu jest zdobycie dowodu w postaci odpowiedniego dokumentu, który potwierdzi jego uczciwość
i wiarygodność. To istotna informacja zarówno z punktu widzenia Klientów jak i partnerów biznesowych – zdecydowanie chętniej wybieramy firmy, które działają na rynku w etyczny sposób. Tezę potwierdzają wyniki badań przeprowadzonych przez TNS OBOP dla Krajowego Rejestru Dłużników. Instytut badawczy przeprowadził ankietę pod hasłem „Długi złodziejem wizerunku”. Wynika z niej, że aż 60 proc. Polaków nie wybrałoby produktów lub usług firmy, która znalazła się na oficjalnej liście dłużników. I to nawet wtedy, gdy firma byłaby wpisana tam tylko raz!  Niemal 50% badanych uznała, że nie podjęłaby współpracy z taką firmą z powodu braku zaufania. Prawie tyle samo stwierdziło, że niepłacenie firmowych zobowiązań jest równoważne z nieuczciwością przedsiębiorstwa. Te właśnie, jak również inne kryteria są brane pod uwagę przez instytucje nadające certyfikaty. Warto zatem przyjrzeć im się bliżej i zastanowić nad ich zdobyciem. Organizacje przyznające certyfikaty nigdy nie robią tego automatycznie, lecz sprawdzają firmy, które zgłoszą chęć uczestnictwa w programie. Jednym z najbardziej popularnych i rozpoznawanych wśród przedsiębiorców jest Certyfikat Rzetelności, przyznawany w ramach Programu Rzetelna Firma. Uzyskanie takiej formy zaświadczenia na temat działalności firmy, jest niezwykle pomocnym narzędziem nie tylko w procesie budowania zaufania wśród Klientów czy kontrahentów, ale także w podejmowaniu decyzji odnośnie wyboru partnera biznesowego. Certyfikat odgrywa również ogromną rolę w postrzeganiu firmy przez otoczenie – jest gwarantem jej wiarygodności. To bardzo duże ułatwienie a czasem nawet jeden z decydujących argumentów w przy podejmowaniu decyzji o nawiązywaniu współpracy czy też chęci skorzystania z produktów czy usług danej firmy. W czasach, w których na wysokim miejscu stawiamy wiarygodność i uczciwość, dużą wagę przywiązujemy do szeroko pojętego bezpieczeństwa w każdej dziedzinie naszego życia, chętnie korzystamy z wszelkiego rodzaju rekomendacji, które nam to bezpieczeństwo zapewnią.



Powrót
<
>
Telefon

71 77 37 077

E-mail

INFO@RZF.PL