Jak szukać nowych Klientów

18.02.2020

Powodzenie Twojego biznesu to zadowoleni Klienci. Tacy, którzy po pierwszy zdecydują się obdarzyć zaufaniem Twoją firmę oraz ci, którzy korzystali już z Twoich usług, są bardzo zadowoleni i zmotywowani, żeby wrócić do Twojego sklepu. Dzisiaj skupmy się na grupie nowych Klientów, czyli budowaniu świadomości i wiarygodności Twojej marki. Jak możesz do nich dotrzeć?


Polecam!

Reklamy mogą wpływać na nasze decyzje zakupowe. Najbardziej skuteczną rekomendacją pozostaje jednak wciąż wartościowe polecenie od bliskiej osoby. Zastanów się nad metodą, która przyciągnie nowych Klientów do Twoich usług. Pozostaw pozytywne wrażenie i zachęcaj do polecania swojej firmy. Może się okazać, że sprawdzą się kupony rabatowe dla polecających, zniżka w przypadku zakupów grupowych albo program lojalnościowy oparty na poleceniach. Zamiast inwestować cały budżet w jedną formę promocji, wypróbuj też takie, które pomagają odpowiadać na potrzeby realnych Klientów i budować prawdziwą grupę odbiorców, którzy polecą nasze usługi.
Warto, żebyś się zastanowił, co możesz zrobić „na piechotę”. Być może Twoi znajomi mają kawiarnię, w której możesz zostawić swoje wizytówki. Twoi stali Klienci mogą napisać krótką opinię, którą wykorzystasz na stronie internetowej. Szukaj realnych rozwiązań, jakie pozwolą po prostu wyjść do ludzi i zaproponować im wartościową usługę, a w zamian otrzymać rzetelną opinię, która pomoże zbudować pozycję Twojej firmy.

Co słychać w branży?

Bez względu na to, w jakiej branży w tej chwili rozwijasz swoją działalność, jest duża szansa, że Twoi konkurenci stworzyli już portal, grupę, serię wydarzeń, która dotyczy określonej dziedziny. Konferencje branżowe, targi i dni otwarte to eventy, na których zdecydowanie warto bywać. Taka forma promowania biznesu wymaga czasem zainwestowania w bilety wstępu, przygotowania wystąpienia i nowych druków firmowych, np. wizytówek. Poświęcony kapitał wpłynie na pozycję Twojej marki, co zawsze w prosty sposób może przełożyć się na sprzedaż, ale też skuteczny rozwój. Poznając konkurencję i szczegóły jej działania, jesteś otwarty na inspiracje, współprace, modyfikację oferty. Jeśli działasz w niszowej branży, która nie wypracowała jeszcze grona specjalistów, zostań nim! Też możesz zorganizować event albo stworzyć dedykowaną grupę na Facebooku.

Zrób to za darmo

Ale jak to? Czy nie chodziło o szukanie Klientów, którzy będą płacić? Dokładnie o to chodzi, ale po drodze do korzyści warto skupić się na równie satysfakcjonującej, ale darmowej działalności. Jeśli masz drukarnię, być może mógłbyś podarować projekt i wydrukowanie materiałów promocyjnych do wybranej akcji społecznej. Będąc właścicielem sklepu z zabawkami, możesz przeznaczyć zestaw dziecięcych gadżetów dla sąsiadującego przedszkola. Poznaj potrzeby swojego otoczenia, zastanów się, jak mógłbyś pomóc, zrób to i… pochwal się tym! Być może dana organizacja zdecyduje się na dalszą współpracę. Największą korzyścią jednak będzie satysfakcja i zaufanie, którym obdarzą Cię Klienci.

Moc internetu

Świat online czeka na Twoją propozycję! Nawet jeśli dysponujesz niewielkim budżetem, warto, żebyś przeznaczył go na działania w mediach społecznościowych, tj. Facebook. Prowadź regularną komunikację, udzielaj się na grupach dyskusyjnych i wydarzeniach. Jeśli posiadasz odpowiedni budżet, dobrze prowadzone kampanie reklamowe na Facebooku trafią do konkretnej grupy Klientów i przyczynią się do wzrostu sprzedaży. Zainteresowanie możesz tez wzbudzić w bardziej „organiczny” sposób, np. organizując konkursy, wydarzenia, zachęcając do aktywności. Jeśli tematyka Twojej działalności na to pozwala, załóż dedykowaną grupę dyskusyjną. W tej chwili jest to najbardziej popularna na Facebooku forma aktywowania użytkowników.

Nowi Klienci być może nawet już szukają Twoich usług. Włóż wysiłek w to, żeby mogli Cię znaleźć i szybko przekonać się o tym, że oferujesz wartościowe produkty i usługi. Wymienione propozycje wyznaczają główne drogi, które prowadzą do bardzo wielu mikrodziałań. To dzięki nim możesz na co dzień otwierać się na nowych Klientów.
Powrót
<
>
Telefon

71 77 37 077

E-mail

INFO@RZF.PL