Jak weryfikować firmę przed podjęciem współpracy?
strefa ekspertaW tym artykule pokażemy, jak możesz sprawdzać firmy i na co zwrócić uwagę Przedstawimy również, jak w tym procesie może pomóc Certyfikat Rzetelności.
Jak weryfikować firmę przed podjęciem współpracy?
W czasach, w których biznesy coraz częściej przenoszą się do sieci, a klientom i kontrahentom zależy na błyskawicznych transakcjach, weryfikacja firm i pewność, że są one sprawdzone, nabiera jeszcze większego znaczenia. Niezależnie od tego, czy jest się klientem, czy kontrahentem, warto upewnić się, że druga strona działa rzetelnie, legalnie i zgodnie z zasadami etyki biznesowej. W tym artykule pokażemy, jak możesz sprawdzać firmy i na co zwrócić uwagę. Przedstawimy również, jak w tym procesie może pomóc Certyfikat Rzetelności oraz narzędzia proponowane przez Rzetelną Firmę.
Spis treści:
1. Czym jest Rzetelna Firma i jak pomaga w ocenie partnerów biznesowych
2. Po co firmie Certyfikat Rzetelności oraz proponowane narzędzia i jak mogą one wpływać na jej wizerunek
3. Jak weryfikować firmę przed podjęciem współpracy jako klient lub kontrahent
4. Dobre praktyki weryfikacji firmy i oceny jej wizerunku
5. Jakie informacje są istotne do weryfikacji firmy
Czym jest Rzetelna Firma i jak pomaga w ocenie partnerów biznesowych
Rzetelna Firma wspiera przedsiębiorców i promuje transparentność w biznesie. Właściciele firm, którzy chcą znaleźć się wśród ponad 40 000 uczestników Rzetelnej Firmy muszą spełnić łącznie wszystkie warunki programu, w tym zadeklarować przestrzeganie standardów etycznych wynikających z Kodeksu Etycznego Rzetelnej Firmy. Uczestnictwo w Rzetelnej Firmie pozwala klientom i partnerom w prosty sposób sprawdzić wiarygodność firmy, z którą planują nawiązać relacje biznesowe.
Po co firmie Certyfikat Rzetelności oraz proponowane narzędzia i jak mogą one wpływać na jej wizerunek
Certyfikat Rzetelności to nie tylko dokument – to narzędzie przyczyniające się do pozytywnego budowania wizerunku. Jest dodatkowym potwierdzeniem, że firma dba o przejrzystość i zależy jej na dobrych relacjach biznesowych. Taki Certyfikat często staje się argumentem w oczach nowych klientów i partnerów, którzy poszukują stabilnych i godnych zaufania dostawców. Nie jest to jednak jedyne, co ma do zaoferowania Rzetelna Firma. Uczestnicy mogą liczyć także na inne udogodnienia. Przykładem jest, chociażby wirtualna wizytówka, dzięki której szybko i skuteczniej można przesyłać potencjalnym klientom informacje na temat swojej firmy. Ciekawą propozycją jest również kod QR w formie naklejki, którą można umieścić na przykład na tradycyjnej wizytówce lub ulotce. Nasi uczestnicy cenią sobie także elektroniczną pieczątkę, stopkę mailową i baner do umieszczenia na stronie.
Jak weryfikować firmę przed podjęciem współpracy jako klient lub kontrahent
Zanim podpiszesz umowę, warto upewnić się, że wybrana firma jest godna zaufania. Jako klienci, warto sprawdzić opinie w internecie, profile w mediach społecznościowych, a także status firmy w rejestrach, takich jak CEIDG lub KRS. Uwagę należy zwrócić również na długość istnienia firmy, dane kontaktowe, zgodność z adresem siedziby oraz przejrzystość oferty.
Dla kontrahentów, szczególnie przywiększych transakcjach znaczenie mają także dane finansowe, historia płatności, referencje od innych firm oraz aktualne certyfikaty.
Dobre praktyki weryfikacji firmy i oceny jej reputacji
Dobrą praktyką jest sprawdzanie firm w kilku niezależnych źródłach. Warto połączyć dane z oficjalnych rejestrów z oceną wizerunku online. Dobrym źródłem informacji są również portale branżowe i fora, gdzie użytkownicy dzielą się doświadczeniami.
Często warto też sprawdzić, czy firma posiada ubezpieczenie OC działalności gospodarczej lub gwarancje bankowe, które zabezpieczają interesy kontrahentów. O to jednak, musisz zapytać przyszłego kontrahenta.
Jakie informacje są istotne do weryfikacji firmy
Aby dokładniej zweryfikować firmę, warto poprosić o:
● odpis z KRS lub CEIDG,
● NIP i REGON,
● zaświadczenie o niezaleganiu z ZUS i US,
● referencje od innych klientów lub partnerów,
● dane kontaktowe i adres siedziby,
● kopię polisy OC, jeśli jest wymagane.
Posiadanie tych informacji i dokumentów i ich łatwa dostępność mogą świadczyć o przejrzystości działania firmy oraz o tym, że nie ma ona nic do ukrycia. Warto tutaj również zaznaczyć, że nie każda firma jest w RZF, więc ten aspekt nie powinien być brany pod uwagę podczas weryfikacji.