Jakie dane warto udostępniać o swojej firmie?
strefa ekspertaJakie dane warto udostępniać o swojej firmie
Transparentność firm jest jednym z ważniejszych elementów budowania zaufania. Klienci, kontrahenci i partnerzy biznesowi coraz częściej oczekują pełnych, rzetelnych i łatwo dostępnych informacji o podmiotach, z którymi współpracują. Właśnie dlatego warto zastanowić się, jakie dane o Twojej firmie powinieneś udostępniać publicznie, aby wzmacniać jej wiarygodność i pozytywny wizerunek.
Spis treści:
1. Podstawowe dane kontaktowe – fundament dostępności
2. Rejestracja i status prawny – obowiązkowy element, który wpływa również na wiarygodność
3. Informacja o personelu i doświadczeniu – ludzie to siła firmy
4. Oferta i usługi oraz inne kluczowe informacje, takie jak referencje, certyfikaty i misja firmy
Podstawowe dane kontaktowe – fundament dostępności
Zacznijmy od podstaw. Każda firma, której zależy na dostępności, powinna udostępniać kompletne dane kontaktowe, które obejmują m.in. adres siedziby, numer telefonu, adres e-mail oraz stronę internetową.
Udostępnienie tych danych daje jasny sygnał – jesteś dostępny i otwarty na kontakt.
Rejestracja i status prawny – obowiązkowy element, który wpływa również na wiarygodność
Dostępność informacji o statusie prawnym firmy to kolejny filar wiarygodności. Niezależnie od tego, czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, czy większą spółkę, zamieść na stronie numer NIP, REGON oraz wpis do odpowiedniego rejestru (CEIDG, KRS). Taka informacja nie tylko jest obowiązkowa w przypadku spółek, ale i przy okazji pozwala innym łatwo zweryfikować Twoją firmę i przekonać ich, że działasz legalnie i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
To również przydatny krok w relacjach B2B. Kontrahenci i partnerzy biznesowi, zanim podejmą współpracę, często samodzielnie sprawdzają dane rejestrowe firmy i to, czy jej działalność jest zgodna z obowiązującym prawem.
Informacja o personelu i doświadczeniu – ludzie to siła firmy
Za każdą firmą stoją ludzie. Pokazanie, kto tworzy zespół, to nie tylko budowanie relacji, ale również szansa na wyróżnienie się wśród konkurencji. Możesz zamieścić krótkie biografie pracowników oraz przedstawić ich doświadczenie. Przejrzysta struktura organizacyjna firmy pomoże budować zaufanie oraz może podkreślić profesjonalizm.
Warto też wspomnieć o historii firmy i jej dotychczasowych projektach. Im więcej rzetelnych informacji, tym większa szansa na zaufanie klientów – szczególnie w branżach usługowych, gdzie relacja z człowiekiem ma duże znaczenie.
Oferta i usługi oraz inne kluczowe informacje, takie jak referencje, certyfikaty i misja firmy
Na koniec sedno działalności, czyli oferta. Powinna być opisana w sposób przejrzysty, zrozumiały i dostosowany do odbiorcy.
Równie ważne są inne informacje, które dotyczyć mogą przykładowo Twojego zaangażowania w budowanie wizerunku firmy. Na przykład uczestnictwo w Rzetelnej Firmie. Certyfikat Rzetelności podkreśla spełnienie przez Twoją firmę warunków programu, dzięki czemu możesz pokazać potencjalnym klientom i partnerom, że Twoja firma jest godna zaufania. W ramach Rzetelnej Firmy możesz uzyskać na przykład widget gotowy do zamieszczenia na Twojej stronie internetowej, pieczątkę, którą umieścisz na wszelkich dokumentach online oraz Certyfikat Rzetelności do powieszenia w firmie.
Bardzo ważne są także informacje o wartościach i misji firmy. To elementy, które coraz częściej decydują o wyborze danej marki. Klienci chcą wiedzieć, jakie idee stoją za Twoim działaniem.