(71) 77 37 077(infolinia czynna pon.-pt. 7.30-18.00)
13.05.2025

TSL Silesia stawia relacje na pierwszym miejscu

wszystkie
Marka, która od ponad 20 lat łączy pasję, profesjonalizm i szacunek do partnera biznesowego. Powstała z jasno określonej wizji i zaangażowania w 2003 roku, firma wyrosła na jedną z najważniejszych spółek spedycyjno-celnych w Polsce.


Firma to wynik inicjatywy grupy przyjaciół, których połączyła wspólna pasja do logistyki i determinacja, by stworzyć organizację opartą na zaufaniu.

- Od samego początku fundamentem naszego działania była otwartość na potrzeby klienta, elastyczność i budowanie długotrwałych relacji opartych na zaufaniu i kompetencji – mówi Daria Żmurda-Krakowska, Dyrektor ds. Handlu i Spedycji, Członek Zarządu.

II.jpg

Z Bytomia do klienta na całym świecie


Pierwsze lata działalności skupiały się wokół centrali w Bytomiu i agencji celnej w Sławkowie. Dynamiczny wzrost klientów zaowocował powstaniem kolejnych oddziałów, w tym oddziałów morskich, odpowiadających na potrzeby coraz bardziej złożonych łańcuchów dostaw. Rozbudowa sieci placówek w strategicznych lokalizacjach umożliwiła firmie kompleksową obsługę klientów zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.

Dziś TSL Silesia skutecznie integruje transport kolejowy, samochodowy, morski i intermodalny, organizując przewozy w najbardziej wymagających schematach logistycznych.

Brak własnej floty i ograniczona do niezbędnej własna infrastruktura przeładunkowa pozwalają firmie szybko dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych i zapewniać klientom skuteczną, niezawodną obsługę na bazie najbardziej potrzebnych w danym momencie zasobów. Firma od lat konsekwentnie rozwija kompetencje kadry, by sprostać nowym wymaganiom rynku, takim jak obsługa frachtu morskiego czy przewozów intermodalnych.

- Słuchanie rynku, dostrzeganie szans oraz zdolność do zmiany kierunku działania to codzienność – dodaje Daria Żmurda-Krakowska.

Kompleksowa obsługa celna

TSL Silesia zapewnia pełną obsługę, łącznie ze zgłoszeniami celnymi i magazynowaniem czasowym. Dzięki rozwiniętej kompetencji w zdalnej obsłudze odpraw celnych, firma obsługuje klientów w całej Polsce, zapewniając sprawną i bezpieczną realizację formalności - niezależnie od lokalizacji.

Wzorcowo zarządza procesem weryfikacji potencjalnych partnerów oraz monitorowania stałych kontrahentów. Każda nowa współpraca poprzedzona jest szczegółową analizą wiarygodności finansowej, co minimalizuje ryzyko biznesowe i pozwala budować trwałe, odpowiedzialne relacje. Dodatkowo, TSL Silesia prowadzi stały monitoring obecnych klientów, reagując natychmiast w przypadku pojawienia się zagrożeń płynności.

Bariery w branży TSL i wyzwania codzienności

Branża TSL od lat mierzy się z rosnącymi trudnościami. Według danych Krajowego Rejestru Długów, zadłużenie przedsiębiorstw z tego sektora przekracza już 1,5 miliarda złotych. Przewoźnicy walczą o odzyskanie należności od nierzetelnych kontrahentów. Do największych wyzwań należą wysokie koszty zatrudnienia, rosnące ceny energii oraz niepewność sytuacji gospodarczej. Dodatkowym obciążeniem jest konieczność utrzymania całodobowej obsługi celnej i dostosowywania się do dynamicznie zmieniających się przepisów.

TSL Silesia, dzięki umiejętnej polityce zarządzania ryzykiem, elastyczności oraz inwestycjom w rozwój kompetencji pracowników, skutecznie stawia czoła tym przeciwnościom, zapewniając stabilność i bezpieczeństwo swoim klientom.

Rzetelność jako podstawa działalności

Od 2008 roku firma należy do programu Rzetelna Firma i jest Diamentowym Laureatem Certyfikatu Rzetelności Płatniczej. Skrupulatna weryfikacja kontrahentów i stały monitoring płatności pozwalają firmie utrzymać stabilność finansową nawet w zmiennym otoczeniu rynkowym.

Firma stawia na rozwój kompetencji zarówno w obszarze spedycji, jak i obsługi celnej. Kładzie też duży nacisk na rekrutację osób z odpowiednimi predyspozycjami i ich późniejsze szkolenie wewnętrzne. Dzięki temu buduje zespół dobrze przygotowanych specjalistów.

- Jesteśmy przekonani, że inwestycja w ludzi to najlepsza inwestycja w przyszłość firmy. Wszystko, co robimy, opiera się na słuchaniu klienta, elastycznym reagowaniu na zmiany oraz budowaniu partnerskich relacji – podsumowuje Daria Żmurda-Krakowska.

Więcej informacji o firmie znajdziesz na stronie: www.tsl-silesia.com.pl.