>
Branża IT czeka na zamówienia i liczy długi
27.03.2018
Do niedawna szybko rozwijający się sektor gospodarki, dziś w zastoju, z kurczącymi się zamówieniami i spadającymi przychodami. Branża informatyczna w Polsce, choć ciągle jest postrzegana jako najprężniejsza, zaczyna dostawać zadyszki. Jest to widoczne także w jej zadłużeniu. Według najnowszego raportu Rzetelnej Firmy i Krajowego Rejestru Długów BIG firmy IT mają ponad 265 mln zł zaległości. To prawie czterokrotnie więcej niż jeszcze pięć lat temu, kiedy wynosiły one 68 mln zł.
>
Dwa miliony polskich firm prosi się o kłopoty
22.03.2018
Nie sprawdzają swoich kontrahentów, nie mają przygotowanego scenariusza na wypadek pojawienia się kłopotów, a gdy ich partnerzy biznesowi nie regulują zobowiązań, nie są konsekwentne w realizacji swoich zapowiedzi - taki obraz mikrofirm w Polsce wyłania się z badań przeprowadzonych pod koniec 2017 roku na zlecenie Rzetelnej Firmy oraz Kaczmarski Inkasso, partnerów Krajowego Rejestru Długów. Problem jest znaczący, bo według najnowszych danych GUS, działalność gospodarczą w Polsce prowadzi około 2 miliony przedsiębiorstw zatrudniających do 9 osób.
>
Wiedzą, że mogą obniżyć ryzyko, ale… i tak nie sprawdzają kontrahentów
20.03.2018
Obniżenie ryzyka i spokój – to dwa najczęstsze powody, dla których przedsiębiorcy decydują się na sprawdzenie kontrahentów zanim im coś sprzedadzą. Ale nie wszyscy i nie zawsze. Na ten krok decyduje się raptem 57 proc. firm, a i to tylko w określonych przypadkach. Ci, którzy nie sprawdzają, podkreślają że boją się utracić klientów, a poza tym nie wypada tak robić – wynika z badania „Biznesowy savoir-vivre” przeprowadzonego na zlecenie Krajowego Rejestru Długów i Rzetelnej Firmy.
>
Biorą abonament dla sprzętu, którego nie zamierzają spłacać
15.03.2018
„To tylko 30 złotych miesięcznie” – tak najczęściej klienci tłumaczą swoje długi wobec operatorów komórkowych. Ich zaległości widniejące w bazie danych Krajowego Rejestru Długów to obecnie już ponad 713 mln zł. Rekordzista ma do oddania ponad 200 tys. zł. Najczęściej klienci wpędzają się w spiralę zaległości, bo chcą dostać smartfon na korzystnych warunkach. Podpisują więc umowę na regularne doładowania. Ale nie zamierzają ani robić doładowań, ani spłacać sprzętu.